انتخابات شهر وروستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور برگزار گردید وحضور با شکوه مردم شریف ایران اسلامی یکبار دیگر سندی محکم بر علاقمندی مردم ما به انقلاب شکوهمند اسلامی و تبعیت از رهبری و ولایت فقیه را امضا نمود لیکن این بار متفاوت از دوره های گذشته علیرغم رای 57 در صدی رئیس جمهور منتخب و محترم برای نفر دوم انتخابات برای اولین بار در مرحله اول رای 16 میلیونی که قریب 40 درصد از شرکت کنندگان را رقم میزد حاصل گردید ودغدغه های این جمع کثیر و باید مورد توجه دولت آینده در برنامه ریزیهای مسئولین قرار گیرد.
در انتخابات شوراهای اسلامی برخی از استانها برای اولین بار بصورت الکترونیکی صورت گرفت و این امر موجب گردید به علت بی تجربگی و عدم توجیه مناسب قبل از انتخابات این روش با مشکلات جدی مواجه گردید که حتی برخی بادادن فقط با انتخابت یک نفر از 9 نفر و فشردن دکمه خاتمه رای دیگر قادر نبود به بقیه رای دهد و عده ای را خودم شخصا ناظر بودم و یا به برخی از افرادی که میخواستند در انتخابات شوراها شرکت نمایند گفته میشد این کدملی قبلا رای داده است وشما نمیتوانید رای دهید ، برای اولین بار توسط مسئولین دستگاههای الکترونیکی آرای افراد شرکت کننده به بهانه راهنمائی خوانده میشد واین برخلاف نص صریح قانون انتخابات بود وباز هم برای اولین بار از شرکت کنندگان سئوال میشد اگر تمایل دارند در انتخابات شوراها شرکت نمایندو اصراری بر حضور در انتخابات مذکور نبود( تفاوت آرای شوراها با ریاست جمهوری گویای این مطلب است )
و بازهم برخلاف قانون انتخابات در سراسر کشور مانع از حضور و نظارت نمایندگان کاندیداها در کنار حوزه ها بر نحوه رای گیری از مراجعه کنندگان وحتی در شمارش گردیدند ، به فرمایش فرماندار محترم امکان دخل وتصرف در آرا وصورت جلسه ها امکان پذیر نیست در حالی که روز دوم انتخابات آرای بسیاری از شهرهای بزرگ وحتی کلان شهرها اعلام گردید مشخص نبود چرا نتایج حوزه قزوین پس از چند روز منتشر شد در این چند روز تاخیر چه اتفاقی افتاد خدا عالم است وبنده هم کسی را متهم نمیکنم حتی برخی از روابط عمومی ها را ؟ ؟
و بازهم علیرغم ارادتی که به استاندار محترم دارم و ایشان فرموده اند با تشکیک و ایجاد شبهه در آرا کام مردم را تلخ ننمائید لیکن باید عرض نمایم ممکن است شبهه تقلب را منکر شویم لیکن بنده از مسئولین ستاد انتخابات درخواست میکنم افرادی را جهت مصاحبه با مردم اعزام نمایند از مردم شریف محمدیه ، محمودآباد ، چوبیندر ، ناصرآباد ، اسماعیل آباد و ....
ضمن احترام به مردم شریف این خطه سئوال نمایند آیا شائبه خرید وفروش رای در امور شوراها وجود داشته وبه چه قیمتی آرا راعده ای قلیل از کاندیداها و طرفدارانشان خریداری مینموده اند اگر پاسخ منفی بود بنده عذرخواهی خواهم نمود.
.واما بابت شیوه های انتخاباتب کاندیداها و دست رد مردم عزیزمان در شهر قزوین به شیوه های تبلیغاتی ناصحیح وبعضا نامشروع تبریک عرض نمایم زیرا این بار نه رنگ ولعاب کاندیداها ونه رنگهائی که برای جلب آرا انتخاب نموده بودند پاسخ داد ونه برگزاری کنسرتهای زنده ومرده در محیط ستادها و اختلاط دخترها و پسرهای جوان و دست دادن به یکدیگر ونه حضور قهرمانان بدنسازی ویا قویترین مردان ایران وجهان ونه حتی حضور برخی از هنرپیشگان و خوانندگان و هنرمندان همراه با کاندیداها پاسخ نداد و بلکه اثر سوء برجای نهاد و این بار برخلاف 4 دوره گذشته پدیده اینچنینی نداشتیم.
لیکن قبل از اعلام رسمی نتایج از سوی فرمانداری 6 نفر از کاندیداهای لیست امید با برخی از بزرگان دیدار داشتند شاید این قدرشناسی جای توجیه داشت اما دیدار با فرماندار محترم جناب آقای سید علی موسوی موینی به عنوان مسئول مستقیم اجرائی ستاد انتخابات و دیدار با نماینده دوم قزوین خانم حمیده زرآبادی پور به عنوان یکی از اعضای هیات نظارت شوراها جهت قدردانی و گزارش کار چه توجیهی داشت باید رئیس محترم ستاد انتخابات پاسخ دهند؟ البته اگر هر 9 نفر منتخب حضور میداشتند هیچ شبهه ای نبود البته به نظر میرسید به جای اینگونه کارهای نمایشی برای تجدید پیمان با شهدا بر مزار شهدای انقلاب و شهدای مدافع حرم حضور پیدا میکردندما هم از آنان قدردانی مینمودیم .
ضمنا گفنه میشود یکی از منتخبین عزیز به عنوان یکی از بدهکاران کلان شهرداری قزوین میباشند که سالهاست آرای زیادی مبنی برتخلفات ساختمانی در کمسیون ماده صد دارند که اغلب این آرا به دادگاه تجدیدنظر رفته وایشان وبرخی موارد شرکایشان از پرداخت استنکاف نموده اند با توجه به اینکه اینگونه تخلفات در شهرداری پنهان نمیماندابتدا کارشناس محترم گزارش میدهد وشهردار منطقه ویا معاون مربوطه مطلع میگردد سپس در کمسیون ماده صد عده ای مطلع میگردند ونهایتا اعضای محترم کمسیون ماده صد ودادگاه تجدیدنظر در جریان قرار میگیرند علیرغم این موارد انشاالله که صحت نداشته باشد لیکن اگر صحیح باشند فرد مورد نظر قبل از ورود به شورای اسلامی شهر که جایگاه مقدسی است و قبل از سوگند تکلیف بدهی خود وشرکایشان را خودشان را با شهرداری مشخص فرمایند واز شهردار محترم ومخصوصا شورای اسلامی شهر وسخنگوی محترمشان رسانه ها به عنوان چشمان بیدار جامعه درجریان صحت ویا کذب بودن مطلب مذکور اعلام فرمایند و اطلاع رسانی کنند ؟ برخی از اعضای جدید در مصاحبه با مطبوعات اعلام نموده اند بنا ندارند به صورت اتوبوسی نیرو وارد شهرداری نمایند ونیروها را جابجا نمایند جهت استحضاراین عضو جدید باید عرض نمایم قبل از ورود به شورا یک بار قانون شوراها را مطالعه نمایند تا متوجه شوند که هرنوع جابجائی وتغییرات تحت قوانین سازمان شهرداریها و براساس ضوابطی در اختیار شهردار میباشد نه شورای شهر .
وبازهم شنیده شده است یکی دیگر از منتخبین جدید وعده داده اند در یکی از رشته های پرطرفداراز طریق شهرداری سرمایه گذاری میلیاردی و تیمداری نمایند بدون اینکه سایر اعضای فعلی وجدید در جریان باشند. لیکن این عضو دوره پنجم باید درنظر داشته باشندحداقل 50 فدراسیون ورزشی در کشور وجود دارد اگر بناست از طریق شهرداری کمکی به ورزش بشود باید حداقل به کلیه هیاتهائی که در استان فعالیت ودر کشور موقعیتی دارند انجام شود وگرنه شورا وشهرداری متهم به حمایت از برخی از رشته ها به خاطر برخی وابستگیهای ناسالم میشود البته امیدواریم که اینهم در حد شنیده ها باشد انشاالله.
و اما اعضای محترم دوره پنجم شوراهای اسلامی توجه داشته باشند آنها فقط نماینده جریان خاصی نیستند و نمایندگی از سوی همه رای دهندگان را دارند لذا هر شهروند وظیفه دارد اقدامات وفعالتهای نماینگانشان را رصد نمایند و هرکجا احساس کردند فراتر از وظایفشان اقدام نمایند تذکر دهند.
ائتلاف بزرگ پیروان ولایت به عنوان یک ائتلاف پاک وریشه دار ( 20 ساله ) و موفقیت در 4 دوره گذشته انتخابات شوراها طی یک فرآیند 5 ماهه و جلسات متعدد به لیستی مرکب از 4 نفر از اعضای باتجربه گذشته و 5 نفر از نیروهای توانمند وارزشی در تخصصهای مختلف به مردم شریف عرضه نمود لیکن برخی از عزیزان همانند دوره های گذشته در نقش پدرسالار وارد شدند وبا بهانه قرادادن تشکیلات جدید در عرصه نظام وانقلاب علیرغم هیچگونه توصیه وبخشنامه از سوی تشکیلات مرکزی در دقیقه 90 پای به عرصه میدان نهادند و خواستار انتخاب اعضا از کف زمین شدند و با توجه به اینکه خواسته آنان برآورده نشد لیستی موازی را درکنار ائتلاف عرضه نمودند و علیرغم توصیه برخی از بزرگان واعلام آمادگی ائتلاف به ارائه یک لیست مشترک 9 نفره مبادرت به ارائه لیست نمودند و افتاد اتفاقی که صلاح شهروندان عزیز نبود تجزیه وتحلیل این امر به فرصتی دیگر واگذار میکنیم لیکن شهروندان عزیز در جریان باشند که فقط از سوی لیست ائتلاف جهت 9 نفر قریب 28 میلیون تومان یعنی به ازای هرنفر حدود 3 میلیون تومان هزینه گردید که از طرف کاندیداها تامین گردید ، یک قلم از این هزینه ها شام ونهارهائی است که از سوی ستاد مرکزی هزینه گردید رقم نجومی 166 هزار تومان در طول 7 روز بود وباقیمانده جهت اقلام تبلیغاتی و نصب پوستر وداربست وغیره میباشد.
لذا از کلیه ائتلافها و گروهها وبه ویژه از ستاد مرکزی لیست امید درخواست میگردد میزان هزینه های انجام شده را به تفکیک جهت شهروندان ارائه نمایند تا مبلغ هر رای ماخوذه محاسبه گردد واز وزارت کشور هم درخواست مینمایم هرچند ماده قانونی وجود ندارد لیکن هریک از اعضای شوراهای اسلامی شهر وروستا دارائی های وحسابهای بانکی خود را قبل از عضویت در شورا و4 سال بعد پس از اتمام دوره اعلام نمایند.
در پایان با عنایت به اینکه رای مردم حق الناس است ضمن عرض خسته نباشید به کلیه هیاتهای نظارت واجرائی در وزارت کشور و سراسر کشور اگر آرای حاصله حلال و غیرقابل تشکیک است خداوند پاداش دنیوی واخروی عطا فرماید و خدای ناکرده با دخالت عوامل زر و زور ( قدرت ) وتزویر آرای حرام به دست آمده و کسانی که صلاحیت لازمه از مراکز 4 گانه را نداشته اند وبه ناحق تائید صلاحیت گردیده اند و هیاتهای نظارت و اجرائی به ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تاثیرگذار بوده اند عاقبت به خیری در دنیا برایشان آرزومندم و امیدوارم در درگاه الهی بتوانند پاسخگو باشند زیرا دوزخ وجهنم بد منزلگاهی است . انشالله
ما را در سایت مستند دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 62