ایام تعطیلات نوروزی امسال متفاوت تر از هرسال از روز دوم فرودین از آران وبیدگل آغاز و با حضور در آسایشگاه سالمندان در روز طبیعت به پایان رسید.
در سفر نوروزی امسال پس از دید وبازدید از بزرگان فامیل به همراه خانواده عازم شهرستان آران وبیدگل گردیدم ودر 4 روز اقامت از جاذبه های طبیعی و گردشگری و زیارت گاه های همانند چشمه اسکندر ودر جوار آن از آبشار نیاسر و کارگاههای گلابگیری و عرقیات بازدید نموده و همچنین غار رئیس و شهر زیرزمینی نوش آباد و خانه های تاریخی کاشان را مشاهده کردیم.
اما حضور در دو مکان یکی زیارتی ودیگری جاذبه طبیعی از بقیه جذابتر بود یکی زیارت امامزاده قاسم (ع) عموی گرامی امام زمان (ع ) در بیدگل که بسیار تاثیرگذار وعرفانی است و اهالی منطقه اعتقاد زیادی به کرامات آن حضرت دارند و دیگری بازدید از کویر مرنجاب و دریاچه نمک و جاذبه های طبیعی وکم نظیر آن ، ضمن دعوت از همه علاقمندان به بازدید از آن در آینده ضرورت توجه مسئولین به این مکان به تفصیل به آن خواهم پرداخت.
حضور یکروزه در یاسوج و اقامت در برازجان وبندر گناوه وبندر ریگ و همچنین بازدید خاطره انگیز از جزیره زیبای خارک از دیگر برنامه های نوروزی بنده درایام تعطیلات بود.
امکان سفر به جزیره خارک با توجه به سوق الجیشی واستراتژیک بودن آن در همه زمانها میسر نمیباشد لیکن در ایام تعطیلات امسال ستاد برگزاری راهیان نور مکانهائی را بعنوان موزه دفاع مقدس و بازدید از آثار بجا مانده از 8 سال دفاع مقدس در قالب نمایشگاه و همچنین آثار تاریخی جزیره در نظر گرفته بودند و از طریق بوشهر کاروانهائی را روزانه اعزام مینمودند تا از این آثار ومراکز و اسکله های نفتی بازدید بعمل آورند و اگر امکان ادامه این کاروانها وجود داشته باشند برای علاقمندان فراهم گردد موقعیت مناسبی است تا یکی از حساسترین مکانها در زمان 8 سال دفاع مقدس که همواره زیر بمبارانها و آتش دشمن قرار داشت بازدید بعمل آورند زیرا قریب 90 درصد نفت ایران در زمان جنگ از اسکله های موجود در این جزیره انجام میشد.
بنده زمان استانداری آقای مهندس نصری در استان بوشهر به همراه جمعی از اعضای انجمن اسلامی مدیران و حزب جمهوری اسلامی از انرژی اتمی در بوشهر و جزیره خارک در سال 1362 بازدید نموده بودم و دیدار مجدد تجدید خاطره ای برای اینجانب بود.
پس از طی یک ونیم ساعت با کشتی از بندرگناوه به جزیره خارک رسیدم و به سختی توانستم مجوز ورود به جزیره را دریافت نمایم پس از کرایه یک دستگاه خودروکه متعلق به جوان رشیدی بنام سهولی بود به مدت 2 ساعت حاذبه های گردشگری و آثار بجا مانده از دفاع مقدس را بازدید نمودم و پس از نماز واستراحت واقامت 5 ساعته در جزیره مجددا با کشتی به گناوه باز گشتم
بعداز بازگشت از سفر روز 13 فروردین ( روز طبیعت ) به پیشنهاد یکی از اقوام از محوطه ومحیط آسایشگاه سالمندان قزوین حضور پیدا کردم وبه بهانه خواندن نماز ظهر وعصر بازدیدی هم از سالمندان داشتم اینها افرادی بودند که عمر مفیدشان را برای پرورش فرزندانشان وخوشبختی آنان فداکرده بودند وبخاطر این حسن خدمت فرزندانشان آنها را برای ادامه زندگی به آسایشگاه سالمندان سپرده بودند تا در میان خانواده دست وپاگیر نباشند ومزاحمتی برای آسایش آنان فراهم نیاورندو حتی روز 13 فروردین هم برای لحظاتی به دیدارشان نیامده بودند تا اینکه بدون بزرگترها خوش بگویند وخوش بخندند وآسوده باشند لیکن توجه نداشتند که در دل این عزیزان چه آشوبی برپاست.ضمن اینکه مسئولین آسایشگاه امکانات مناسبی فراهم نموده اند ولی درکنار فرزندان بودن لذتی دارد که وصف ناشدنی است ؟؟؟؟ .
ما را در سایت مستند دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 40