چرا جناب شیخ قدرت الله علیخانی مشاورمرحوم آیت اله هاشمی رفسنجانی پاسخ موسوی خویینی ها را نمی دهد؟!

خرید بک لینک

چرا جناب شیخ قدرت الله علیخانی مشاورمرحوم آیت اله هاشمی رفسنجانی پاسخ موسوی خویینی ها را نمی دهد؟!

بمناسبت دومین سالگرد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ، ایرنا درویژه نامه درتاریخ 22/10/97 که طبق معمول باید ازخدمات و سوابق افراد تجلیل بعمل آورد، درمصاحبه ای 5 ساعته با آقای سید محمد موسوی خوئینی ها دبیرکل تشکیلات مجمع روحانیون مبارز مطالبی را برای اولین بار منتشرودربسیاری از فرازهای مصاحبه نه تنها ایشان بلکه برخی ازاتفاقات تاریخ شفاهی ومکتوب انقلاب را زیر سئوال می برند، زیرا آقای هاشمی یک فرد معمولی درنظام نبودند و به زعم ایشان آقای هاشمی بعد ازحضرت امام خمینی (ره) وآیت الله منتظری سومین چهره تاثیرگذارانقلاب محسوب می شدند، برخی از شبهاتی که عالیجناب خوئینی ها به آقای هاشمی نسبت میدهند عبارتند از :

دورزدن قانون – مهندسی کردن انتخابات ها –مخالفت با رهبری درمشارکت عمومی مردم درانتخابات – کنارزدن موانع به هرقیمت – رنجاندن افراد ودست به تخته سینه زدن افراد – داس وچکش داشتن درزیرعمامه – اعتدال نداشتن و سوپرچپ بودن هاشمی ، علی رغم اظهارات ایشان ودهها شبهه که درمصاحبه ایشان وجود دارد که متاسفانه فقط برادرویکی از فرزندان آیت الله هاشمی و برخی افراد جسته و گریخته پاسخی گذرا به این شبهات داده اند وهیچ یک از افراد موثرجریان اصلاحات درکشور، مشاورامین ومعتمد ایشان « جناب حاج شیخ قدرت الله علیخانی که سابقه التزام عملی به آقای هاشمی را دردانشگاه آزاد قزوین درسال 84 نشان داد وقسم جلاله یاد کردند، اگرهاشمی درانتخابات ریاست جمهوری انتخاب نشود ازمجلس بیرون خواهد آمد ولی بعدا فراموش کرد که بیرون بیاید، پاسخ جامعی به این مصاحبه نداده اند ، لذا همانگونه که آن مرحوم درقیدحیات بودند کوچکترین توهین و افترا را به ایشان بر نمی تافتند اینک نیز باید مثل گذشته وارد میدان شوند ، ضمنا باید توجه داشت :

1 – عالیجناب موسوی خوئینی ها دبیرکل مجمع روحانیون مبارزمی باشند .

2 – ایشان یکی ازهمفکران ویاران سیاسی جریان اصلاحات و به عبارتی رهبر معنوی این جریان محسوب میشود .

3 – به نظرمیرسد همان گونه که مدتهاست به خاطر ناکارآمدی بخش اعظمی از دولت به ویژه در بخش تیم اقتصادی دولت به فرماندهی آقای جهانگیری وعدم تحقق وعده های انتخاباتی دولت تدبیروامید عبورازروحانی توسط برخی از اعضای تاثیرگذارجریان اصلاحات کلید خورده است ومرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی ازمدافعین سرسخت این دولت به شمار می آمدند شاید اصلاح طلبان ، عبورازروحانی را بدون عبورازهاشمی غیرممکن میدانند ! وناجوانمردانه نسبت به تخریب آن مرحوم اقدام کرده اند.

4 - نکته قابل اهمیتی که دراین مسئله قابل تامل است، اگرحرفهای آقای خوئینی ها صحیح می باشد، باید نسبت به بسیاری ازخاطرات آقای هاشمی که مکتوب شده است قلم قرمزکشید و اصلاح کرد، اگراین تهمت ها وشبهات نارواست باید برعلیه عالیجناب خوئینی ها توسط جریان اصلاحات، خانواده آن مرحوم، یاران قدیمی ومشاورین آن مرحوم ضمن پاسخگوئی به دلیل تشویش اذهان عمومی وتهمت به دستگاه قضائی شکایت قانونی تنظیم گرددویا اینکه ایشان راسا ورسما ازملت شریف ایران و تاریخ مکتوب وشفاهی انقلاب عذرخواهی رسمی بعمل آورند.

بخشی ازمصاحبه بدون هرنوع جرح وتعدیل به شرح ذیل است :

چرا خوئینیها، خاطرات هاشمی رفسنجانی را زیر سوال برد؟

این روزها تعبیری به اسم «مهندسی انتخابات را به کار میبرند، آقای هاشمی آن زمان را درنظربگیرید با آن روابط وامکانات وقدرت ، نه آقای هاشمی سالهای آخررا، آقای هاشمی آن زمان میتوانست انتخابات را جوری مهندسی کند که آن نتیجهای که میخواهد گرفته شود! .

هاشمی معتقد بود برای راه افتادن کار، میشود قانون را دورزد !

خویینی ها درگفتوگو با ایرنا میگوید: اگرآقای هاشمی، معتقد بود کاری باید انجام شود، دیگرهیچ مانعی را برسرراه نمیپذیرفت؛ چه این مانع قانون باشد، چه اشخاص وحقوق دیگران، هرحقی را درقبال این حقی که معتقد بود باید زنده کرد، نادیده میگرفت. ایشان معتقد بود کارباید راه بیفتد، برای راه افتادن کار میشود قانون را دورزد، معتقد بود افراد وگروههای مزاحم را باید با سخنرانی کردن، نهیب زدن یا محدود کردن ازسرراه برداشت. ایشان بهرحال «عملگرا» بود، عملگرا یعنی آنچه فکرمیکرد درست است باید پیش برود وهراقدامی اگر دراین مسیرتعریف شود درست است واگرمانع باشد نادرست است وباید کنارزده شود. اصلا برایش مهم نبود که قانونی است یا غیرقانونی، حقی ازبین میرود یا نه.!

تبصره : ( این سخن دقیقا وتحقیقا مصداق عینی عملکرد برخی از قدرت طلبان تمامیت خواه در استان میباشد ) .

رهبری بهدنبال مشارکت بیشتر، ولی هاشمی به دنبال مهندسی انتخابات بود!

آقای خامنهای نظرش این است که باید انتخابات خیلی پرشورباشد ومردم همه بیایند وهرچه مردم بیشتربیایند...

وی ادامه می دهد:آنچه که درنگاه آقای هاشمی بود، این بود که آنچه درنظرشان درست است باید پیش برود. قبل ازپیروزی انقلاب، خود انقلاب ونهضت برایش اصل مسلم بود وهمه چیزبرایش درحاشیه آن تعریف میشد. بعد ازپیروزی انقلاب هم بدست آوردن قدرت، یک اصل مسلم درنگاه آقای هاشمی بود. من اینها را اززبان خودش شنیدم که میگویم. میگفت قبلا روحانیون غفلت کردند وبا هزاران خون دل کشته دادند بعد که کاربه پیروزی میرسید، دیگران میگفتند خیلی خوب، مبارزه کردید دستتان درد نکند، التماس دعا، تشریف ببرید درهمان مساجد، هروقت لازم شد بازهم خدمتتان میآییم. ایشان این دفعه میخواست این قضیه را محکم بگیرد که ازدست نرود. دیگربرایش فرقی نداشت کسی برنجد یا بدش بیاید یا لازم باشد به تخت سینه کسی زده واورا کناربزند. آقای هاشمی در عمل اینطوربود.

خویینی ها با اشاره به مشی سیاسی هاشمی اظهارمی دارد: صحبتهای ایشان در خطبههای نمازجمعهاش نشان میدهد چپ رادیکال بود. مثلا درمسائل پولی و اقتصادی، درنمازجمعه مطرح کرد باید ازکسانی که پول دربانکها دارند خمس بگیریم. این باعث شد یک مرتبه خلقالله پولهایشان را از بانکها بیرون کشیدند. یعنی رادیکالترین موضع درباره اندوختههای مردم دربانکها را داشت؛ یعنی برویم سرک بکشیم چه کسی چقدرپول دارد. درحالی که سپردههای اشخاص در بانکها، محرمانه است. البته این سخن، معلوم بود هیچ وقت نمیتواند اتفاق بیفتد ولی موضع ایشان بود. خطبههای نمازجمعه ایشان را دردهه 60 بخوانید سوپررادیکال بود.

دبیرکل مجمع روحانیون مبارزادامه می دهد: آقای هاشمی هیچوقت درخط اعتدال نبود. یک وقتی مرحوم احمدآقا به من گفت به آقای هاشمی گفتم با این صحبتهایی که شما میکنید جناح راست به شما تمایل پیدا نمیکند، تنها جناح چپ را ازخودتان دورمیکنید. آقای هاشمی آنقدررادیکال بود که مرحوم آقای آذریقمی درواکنش به یکی ازسخنرانیهای آقای هاشمی گفته بود زیرعمامه بعضیها داس وچکش است. میخواهم بگویم آقای هاشمی خط اعتدال نبود. حسابی سوپرچپ بود. اما دردوران مدیریت وریاست جمهوری فکرمیکرد باید ازهمه نیروها استفاده کند، این شد که به سمت جناح راست غلتید. ولی نتوانست دریک مرزی قراربگیرد که هم جناح چپ را نگه دارد وهم جناح راست را. البته همیشه یک بخشی ازدوستان جناح چپ، با ایشان مرتبط وبه ایشان علاقهمند بودند؛

و ایضا تکمله صحبتهای خوئینی ها را تاج زاده ادامه میدهد :

سایت انتخاب اظهارات دیده نشده ای ازمصطفی تاج زاده فعال سیاسی اصلاح طلب ومعاون سیاسی وزارت کشوردولت اصلاحات منتشرکرده که درمیزگرد مجله مهرنامه بیان داشته است، وی دراین گفتگوبه رابطه پرفرازونشیب هاشمی و جناح چپ اشاره کرده که گزیده ای از آن را می خوانید:

اگربخواهیم روابط اصلاحطلبان را با آقای هاشمی بعد ازدومخرداد بررسی کنیم، سه اشتباه اصلی دیده میشود: اول، دوستانی ازجناح چپ که نقد آقای هاشمی میکردند واصلا کارآنها بهمصلحت نبود.

دوم، اشتباه یاران ونزدیکان آقای هاشمی که این نقدها را به کل اصلاحات تعمیم دادند وآقای هاشمی را درتقابل با اصلاحات تعریف کردند. سوم، اشتباه ما که چرا درآن فضا سکوت کردیم. درحالی که باید به صحنه میآمدیم واعلام میکردیم اصلاحات فقط این افراد وجریاناتی نیستند که آقای هاشمی را نقد میکنند.ما باید این موضعگیری را میکردیم تا معلوم شود دراین قضیه، اصلاحطلبان (جناح چپ) دودیدگاه دارند.

از دوردوم انتخابات ۸۴. ما پیچ بزرگی را پشت سرگذاشتیم. یعنی، همه آن نیروهایی که زمانی منتقد آقای هاشمی بودند؛ دردوردوم ازآقای هاشمی حمایت کردند. بعد ازآن، من یاد ندارم که هیچ جا آقای هاشمی ازما نقد کرده باشد؛ بنابراین، همراهی ما فقط از ۸۸ نبود. ۸۸ اوج گرفت؛ چون جنبش اجتماعی ایجاد شده بود. ۸۸ درمردمی شدن آقای هاشمی موثر بود. ۸۴ درپختگی و سیاست ورزی ما کمک کرد؛ به این معنا که دیدیم ما باید مسیرواحدی را پیدا کنیم. نه تنها اصلاحطلبان جناح چپ، بلکه مهندس سحابی ونهضت آزادی هم از آقای هاشمی حمایت کردند. نهضت آزادی که سال ۷۶ با وجود حضور آقای خاتمی، رای سفید داده بود؛ سال ۸۴ به آقای هاشمی رای داد.

به امید دریافت پاسخ به سئوالات وشبهات ازسوی جناب آقای شیخ قدرت الله علیخانی مشاورامین مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ودوست وهمراه مبارزاتی قبل ازانقلاب با آقای موسوی خوئینی ها وهمچنین بعد ازانقلاب وهمشهری بودنشان . انشا الله

مستند...

ما را در سایت مستند دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 46 تاريخ: سه شنبه 7 اسفند 1397 ساعت: 12:59

صفحه بندی